Com ho jugueu vosaltres?

Tàctiques simples de la Botifarra (per exemple sortida de 12)
droig
Botifarra
Botifarra
Entrades: 116
Membre des de: 26 nov. 2002, 18:39

EntradaAutor: droig » 05 juny 2012, 16:16

Jo crec que la millor opció és la segona, sortir de sota de basto. Així marquem el nostre pal. És la millor opció en qualsevol botifarra en la que no sabem que pot tenir el company.

Si ens hi torna directament, segurament no té l'espasa, ni molt llarga ni molt bona:

- si té manillla i as, no tindrà el rei o no en té més de 5
- si té manilla i rei, o només la manilla, no el farà de cara
- si té as i rei, pot voler que li obrim.

Si en el cas anterior fes directament l'espasa (té moltes i bones) i l'hi caigués tota, hauria de fer la manilla de copa de cara perquè ens guardessim l'as, abans dels descarts d'espasa i basto si en té. Nosaltres marxaríem d'oro en tot cas. Un cop vingués faríem les nostres (basto i copa).

La segona sortida en la meva opinió ha de ser d'as de copa perquè, si té la manilla, ens la deixi bona i poder obrir l'espasa (sortint d'espasa es podria perdre una base a la copa). Sortir de 5 de copa podria no sortir bé (podria haver de matar sense poder tornar o fer espasa abans de tornar, barrotar, no tenir la manilla i tallar-li el pal, etc).

Aquesta manera de jugar seria la correcta en la meva opinió per un sistema de prioritats.

En el cas concret de botifarra amb un fallo directe "podria" ser millor sortir d'as de copa o de cavall d'espasa, però jugant una d'aquestes sortides, no jugaríem tant segur, tant clar, ni informaríem tant. "Podríem" fer més punts, i "podríem" aixecar algo a la copa o a l'espasa més aviat, etc...ara, també podria sortir malament (la qual cosa, sortint de basto no sembla provable).

El company podria tenir una distribució, no tant bona com s'espera, i potser sortiria malament. No podria deduir que tenim l'as de basto en aquell moment. Podria jugar-ho molt possiblement, tot de cara, amb la sortida d'espasa, i podria possiblement jugar-ho de cara, amb manilla i rei de copa sols, en ambdòs casos no aixecaríem cap dels pals.

La millor sortida, en la meva opinió, seria la més clara, la que asseguri més i la que em permeti entrar més cops per poder obrir-li pal. En definitiva, la que en la majoria de situacions i a llarg termini ens donaria millors fruits en qualsevol botifarra (no només en aquesta amb fallo directe).

droig


Torna a “Normes del joc i tàctiques de primer nivell.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 49 visitants

cron