¡¡opinió!! - 8 CONCEPTES-JUGADES - imprescindibles pel joc de la Botifarra

Formes de jugar a la Botifarra per jugadors experts. (Botifarra moderna Vs Botifarra antiga, sortida d'11, sortida de semfallo)
turro
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 09 abr. 2020, 13:08

¡¡opinió!! - 8 CONCEPTES-JUGADES - imprescindibles pel joc de la Botifarra

EntradaAutor: turro » 17 jul. 2020, 12:40

Amb tota la modèstia d'aquest món, sense la mes mínima presumpció i només amb la intenció de col.laborar amb aquest joc.

Crec, sincerament, que hi ha un mínim de conceptes-jugades que és imprescindible fer per jugar a la Botifarra.

Tot seguit suggereixo quins són aquest mínims de conceptes-jugades:

1.-) NOMÉS MARCAR MANILLES I ASOS.

2.-) SABER EXACTAMENT COM ES FA PER MARCAR ELS PALS.

3.-) Quan el company dobla, ets a sortir o entres, tens trumfo i un semi-fallo: TOCAR EL SEMI-FALLO.

4.-) Trumfos delegats, el teu company dobla, ets a sortir i tens una manilla: HAS DE SORTIR ARRASTRANT.

5.-) Quan el company fa botifarra o dobla: HAS DE MARCAR EL MÀXIM DE CLAR ELS PALS, SENSE ENGANYAR-LO MAI.

6.-) Quan els altres han fet trumfos, tant si el teu company ha doblat, com si no, si tens un mínim de tres d'As i Rei i vols tocar el pal: HAS DE JUGAR EL REI.

7.-) Quan feu trumfos i teniu la Manilla, si no hi ha res especial, el que la té: HA DE PROCURAR QUE ARRASTRI EL SEU COMPANY.

8.-) Quan es botifarra i voleu jugar un pal per baix: HO HEU DE FER DE LA TERCERA PER DALT.


----------------------crec que si apliqueu aquestes propostes us divertireu molt més jugant a la botifarra ----------------------


NOTA: com que he vist que una gran part de jugadors de BUTINET amb As i Rei SURTEN D'AS, tot seguit reprodueixo una conversa amb un bon jugador que ho havia fet sempre:

Pregunto: si jo doblo i tens un As tot sol, de què surts?
Respon: de l'As
Pregunto: he de matar?
Respon: no, que el tinc tot sol

Pregunto: si jo doblo i tens quatre o cinc cartes d'un pal d'As i Rei, de que surts?
Respon: de l'As
Pregunto: he de matar?
Respon: si, que en tinc quatre d'As i Rei

Pregunto: i com ho sé jo quan en surts d'As tot sol o quan en tens quatre d'As i Rei?
Respon:..........................................

Vàrem quedar entesos que d'ara endavant quan sortís d'As, seria perquè NO MATÉS i quan sortís de Rei, seria perquè MATÉS
turro l’ha editat per darrera vegada el dia: 10 abr. 2021, 09:20, en total s’ha editat 4 vegades.

corpetit
Barretina
Barretina
Entrades: 869
Membre des de: 31 des. 2004, 02:07

Re: ¡¡opinió!!-CONCEPTES-JUGADES-imprescindibles pel joc de la Botifarra

EntradaAutor: corpetit » 18 jul. 2020, 14:59

Bones,

Un cop vaig escriure això sobre les normes:
viewtopic.php?f=7&t=2706&p=21754&hilit=cada+partida+%C3%A9s+un+m%C3%B3n#p21754

Continuo pensant el mateix. Adéu.

ilprofessore
Contro
Contro
Entrades: 1
Membre des de: 26 set. 2006, 13:25

Re: ¡¡opinió!! - 8 CONCEPTES-JUGADES - imprescindibles pel joc de la Botifarra

EntradaAutor: ilprofessore » 21 abr. 2021, 23:44

jo crec k sortir das e moltes aventatjes,el company sap k tens el rei ho falles. sortint de rei el company no sap si tens las ho dos de rei. i crec k la base d aket joc es orientar al maxim al company.akesta jugada x mi es clau quan tens un joc petit , si tens bo i interessa k trescolli el company crec k millor sorti de rei.la de sortir de semi si el company contra es essencial.arrastrar amb un nou sol no la comparteixo,depend del joc , tota manera en torro es un excelent botifarraire des del meu punt de vista .tot n senyor.si algun defecte lhi puc trovar es k es un pelin massa conservador, sol fer trunfos amb 5 i semi i aixo no ho comparteixo
x fer drtes segons la meva opinio has de ser amo de trunfo , em reventa k em contri si faix drtes i no puc recontrar
,en fi butifarraires si seguiu les normes den torro sereu botifarraires de primera linea salut i manilles

.


.

turro
Contro
Contro
Entrades: 19
Membre des de: 09 abr. 2020, 13:08

Re: ¡¡opinió!! - 8 CONCEPTES-JUGADES - imprescindibles pel joc de la Botifarra

EntradaAutor: turro » 24 abr. 2021, 20:19

Amic i company de buti ilprofessore:

Entenc que em parles de 4 coses:
Sortir d'as o de rei.
Quan deleguen el company doble, ets a sortir i tens una manilla i trumfo, si arrastrar o no arrastrar.
Que faig trumfos amb 5 i un semi-fallo.
Que soc un conservador.

Primer, la mes important, i que pels jugadors del Mètode es una cosa SAGRADA, quan el company dobla a delegats, ets a sortir i tens una manilla, has d'arrastrar SEMPRE, SEMPRE, SEMPRE.
La botifarra és un tracte del sistema de joc entre dues persones, i quan dobles el que t'interessa saber com més aviat millor és si el teu company té una manilla. Si arrastra al sortir la té i si no arrastra no la té, AIXÒ A LA PRIMERA CARTA.

Sortir d'as o rei, tal com molt bé dius, si surt d'as és que té el rei o falla, però es molt important saber si té el rei o falla, perquè si falla no l'has de matar i si té el rei si que has de matar. Per tant en el millor dels casos, es podria sortir d'as tenint as i rei, si el company no ha doblat, però si el company ha doblat i surts d'as, no l'ha de matar perquè el tindràs tot sol o amb un altre.
Per el Mètode, sortir d'as diu no matis i sortir de rei diu mata.

En el fer trumfos directes, quant tens 5 4 2 1, has de fer trumfos o botifarra directa NO DELEGAR MAI.
Quant tinc 5 3 3 1 només faig trumfos si tinc dolent, si tinc normal o bo, DELEGO.

I en el fet que soc un conservador, tinc aquestes normes, però et puc assegurar que possiblement soc el jugador que fa més botifarres i dobla més de tots els que estem jugant a Butinet amb el mateix joc que els altres.

sort,


Torna a “Tàctiques avançades”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 27 visitants